Betingelser

Generelle betingelser

Generelle oplysninger om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Rafle.dk
CVR-nummer: 40939970
Etablerings år: 2019
Adresse:
Ellegårdvej 36
6400, Sønderborg.
Telefonnummer: 26 82 17 19
Officiel e-mailadresse: info@rafle.dk
Officiel web-adresse: www.rafle.dk

Betaling

På vores hjemmeside kan du se og købe vores produkter. Der kan betales med kredit kort og betalingen bliver foretaget af Shopify payments på vegne af Rafle.dk. Efterfølgende sender vi en ordrebekræftelse med info omkring din ordre. Hvis du har valgt bankoverførsel sender vi en faktura til dig på mail som du skal betale før vi sender din ordre. Hvis du vil betale via EAN gennemfør ordren og så vil vi sende en mail for at få jeres EAN nummer og derefter sende en faktura via EAN. Produkterne bliver lavet på bestilling og sendes først, når pengene er modtaget (EAN untaget). Du kan foretage en bankoverførsel til os via følgende konto:

Bank: Middelfart Sparekasse
Reg. nr. 1681
Kontonr. 3222769077
OBS!
Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Valuta er danske kroner (DKK).

Levering

Danmark: Vi leverer alle ordrer mod et fragtgebyr på 59,- DKK. Rafle.dk benytter følgende fragtfirma: Postnord. Leveringstid: Forventet leveringstid vil fremgå af bekræftelsesmailen, men er typisk 5 hverdage. Rafle leveres med 6 terninger. Der kan forekomme små dele fra Rafle heriblandt terninger. Det frarådes derfor at lade små børn være alene med produktet, da der er mulighed for kvælning.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@rafle.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du kan også fortryde ved at aflevere varen personligt på vores adresse mod forudgående aftale.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet, hvor varen bliver leveret.

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Rafle.dk
Ellegårdvej 36
6400 Sønderborg

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler som forbruger på Rafle.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Rafle.dk
Ellegårdvej 36
6400 Sønderborg

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er så detaljeret som muligt. Du må meget gerne kontakte os på forhånd enten på tlf. +45 26 82 17 19 eller på mail: info@rafle.dk. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Rafle.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Rafle.dk er direktør Jess Olesen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Desuden har du ret til at få udleveret data i digital form, som vi opbevarer. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@rafle.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på tlf: 26 82 17 19 eller mail: info@rafle.dk, og så finder vi en løsning. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevant nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Center for Klageløsning:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Cookie politik

Vores hjemmeside www.rafle.dk bruger cookies. Cookies bruges på næsten alle hjemmesider, og i nogle tilfælde er anvendelsen af cookies den eneste måde hvorpå at en hjemmeside kan fungere. Rafle.dk bruger Cookies til at sikre den bedst mulige oplevelse for kunder. Ved Rafle.dk er det også interessant at få informeret hvor mange besøgende vores hjemmeside har og måske endda hvor de kommer fra 

Hvad er en cookie?

En cookie er en fil, som lægges på din computer eller andet it-udstyr. Den gør det muligt at genkende din computer og samle information om, hvilke sider og funktioner, der besøges med din browser. Men cookies kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Den kan heller ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer.

Denne hjemmeside anvender cookies. Du får information om, at vi sætter cookies, inden de sættes. vi anvender cookies til at gøre brugeroplevelsen bedre. Hvis for eksempel alle besøgende kigger på det samme produkt er vi jo meget interesseret i at vide det, så produktet får en bedre placering på hjemmesiden. 

Slå cookies som vi bruger her på siden til og fra

Denne hjemmeside bruger cookies. Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik.. Du samtykker til vores cookies, hvis du fortsætter med at anvende vores hjemmeside.

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.

Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider.

Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på vores hjemmeside.

Dataansvarlig

Vi er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager om vores kunder. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Rafle.dk
+45 26 82 17 19
Ellegårdvej 36, 6400 Sønderborg
CVR-nr.:  40939970

Baggrund

Vores behandling af persondata sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om personoplysninger, herunder data­beskyttelsesloven.

Personoplysninger er enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det vil sige, at det er alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte kan knytte sig til en person. fx alder, adresse, e-mail.

Formålene med behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

Når du har spørgsmål til os

Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:

  • Kontaktformular
  • E-mail: Info@rafle.dk
  • Telefon +45 26 82 17 19

Her i gennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan svare på dine spørgsmål, eller levere en ydelse til dig. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.

Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer.

Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger afhænger af formålet med behandlingen. Når vi svarer på dine spørgsmål, så er vores hjemmel Databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra f), og “Når du er kunde hos os”, så er hjemlen databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra b).

Vi sletter vores gemte kommunikation med dig senest to år efter vores seneste kontakt. Dette er gældende i almindelighed.

Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.

Når du er kunde hos os

Når du er kunde hos, så bliver vi selvfølgelig nødt til at registrere nogle oplysninger om din virksomhed for at kunne passe vores forpligtigelser. Dette indebærer, at vi også behandler følgende almindelige personoplysninger: Navn, evt. virksomhedsnavn, CVR. nr., kontaktperson, telefonnummer, e-mail, hjemmeside, betalingsoplysninger.

I det omfang at vi behandler personoplysninger om vores kunder, så er vores hjemmel hertil den aftale, som vi indgår jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1 litra b).

Nyhedsbrev

Du har mulighed for at abonnere på vores nyhedsbrev via vores hjemmeside. For at verificere, at din tilmelding sker af ejeren af e-mailadressen, bruger vi en såkaldt ”double-opt-in”-metode. Det betyder, at vi registrerer tilmeldingen til nyhedsbrevet og sender en e-mailmeddelelse med en bekræftelse. En endelig registrering for abonnement sker kun i det tilfælde, hvor ejeren af e-mailadressen udtrykkeligt bekræfter tilmeldingen ved at klikke på aktiveringslinket i bekræftelsesmailen. Vi logfører fuldførelsen af de enkelte trin i dobbelt opt-in proceduren for at kunne bevise, at du faktisk har tilmeldt dig nyhedsbrevet.

Vi gør brug af analyseværktøjer for at skræddersy vores nyhedsbrev til dine behov, til markedsføringsformål og til markedsføringsundersøgelser. For at opfylde disse formål indsamler og behandler vi oplysninger om din brug af vores nyhedsbrev. Når du åbner en e-mail med nyhedsbreve fra os, indlejrer en fil sig, som er i e-mailmeddelelsen, en såkaldt web beacon, i vores servere. Det gør vi for at aflæse, om et nyhedsbrev er blevet åbnet og i givet fald, hvilket indhold, der er klikket på. Vi indsamler også teknisk information om den enhed, med hvilken indholdet i nyhedsbrevet bliver downloadet, eksempelvis tid for download, browsertype og operativsystem. Vi bruger kun disse oplysninger til statistisk analyse af vores kampagner i forbindelse med nyhedsbreve.

Hvis du registrerer dig til et abonnement på nyhedsbreve, bruges de oplysninger, du angiver i forbindelse med registreringen, kun til at sende dig nyhedsbreve, og for at analysere din brug af nyhedsbrevene. Du kan framelde dig nyhedsbrevet når som helst. Der er et link til framelding i hvert nyhedsbrev, vi sender til dig. Du kan også til enhver tid framelde dig direkte på hjemmesiden, eller meddele det via kontaktmulighederne, som findes under fanen Kontakt- og virksomhedsinformation. En registrering om, at du har frameldt dig og ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve, bliver noteret i vores database.

Vi opbevarer oplysningerne, så længe at du er kunde hos os. I det øjeblik at kunderelationen ophører, så vil vi slette personoplysninger når vores udestående er afsluttet. Dog er vi forpligtiget til at opbevare regnskabsbilag i minimum 5 år efter senest aflagte årsregnskab.